Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Koncepcja

Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Przedszkola Miejskiego Nr 1 w Ozorkowie

Opracowanie Koncepcji Pracy Przedszkola poprzedzone zostało diagnozą pracy placówki, wynikającą z analizy jej mocnych i słabych stron. Tworząc Koncepcję uwzględniono potrzeby środowiska lokalnego, możliwości przedszkola, kwalifikacje i zainteresowania nauczycieli, bazę dydaktyczną oraz Statut Przedszkola.

Założenia teoretyczne Koncepcji Pracy Przedszkola zostały oparte na teorii inteligencji wielorakiej Howarda Gardnera, z której wynika, że kształcenie i wychowanie skoncentrowane winno być na jednostce, jej zdolnościach i zainteresowaniach. W teorii Howarda Gardnera za podstawę przyjmuje się istnienie u każdej jednostki wielu różnych inteligencji, które w koncepcji pracy przedszkola określone zostały mianem zdolności.

Zdolność człowieka to indywidualna właściwość osobowości, której nie należy sprowadzać do wykształconych nawyków, ale kształtować dzięki niej różnego rodzaju nawyki, sprawności i umiejętności. Wyróżnia się zdolności: lingwistyczne, wizualno-przestrzenne, muzyczne, cielesno-kinestetyczne, logiczno-matematyczne, interpersonalne, intrapersonalne, przyrodnicze oraz egzystencjalne.

Zainteresowanie to ukierunkowana aktywność poznawcza, posiadająca określone nasilenie. Przybiera ona postać wybiorczego stosunku do otaczającego świata, wyrażającego się w dostrzeganiu, pośród innych, określonych problemów, zjawisk czy procesów, w dążeniu do ich zbadania, poznania, rozwiązania oraz w przeżywaniu uczuć pozytywnych i negatywnych, związanych z posiadaniem lub brakiem wiedzy, z rozwiązaniem lub niemożnością rozwiązania problemu.

Małe dziecko, według Howarda Gardnera, tworzy sobie teorie i koncepcje działania, zarówno świata fizycznego, jak i świata ludzi. Wówczas rozwijają się u niego zaczątki znajomości podstawowych systemów symbolicznych: języka, liczb, muzyki, przedstawień graficznych i malarskich. Dzieci rozwijają te umiejętności w głównej mierze wchodząc w spontaniczne interakcje z otaczającym światem; zauważają i odbierają różne formy informacji kulturowych, mają przy tym odmienne potrzeby i przystosowują treść przekazów do różnych struktur motywacyjnych i poznawczych, dlatego też w procesie edukacyjnym należy brać pod uwagę te właśnie czynniki rozwojowe.

Wizja rozwoju przedszkola-przedszkole:

  • tworzy swoim wychowankom przyjazne i bezpieczne warunki do wszechstronnego rozwoju, z uwzględnieniem ich potrzeb i możliwości;
  • wyposaża dzieci w kompetencje poznawcze, społeczne i kulturowe, niezbędne do tego, aby w przyszłości wychowankowie byli ludźmi twórczymi,
    śmiałymi, dbającymi o swoje zdrowie i środowisko naturalne, aktywnymi uczestnikami kultury i sztuki;
  • respektuje prawo rodziców do zabierania głosu w ważnych sprawach dotyczących ich dziecka; zabiega o partnerską współpracę z rodzicami;
  • rodzice są wspierani przez przedszkole w wypełnianiu ich wychowawczej roli;
  • stara się sprostać oczekiwaniom różnych środowisk lokalnych; promuje działalność nauczycieli, dzieci, rodziców.

Misja przedszkola-przedszkole:

  • jest skoncentrowanie się na indywidualnym rozwoju dziecka z uwzględnieniem jego aktywności w sferze poznawczej, społecznej, emocjonalnej
    i fizycznej;
  • pomaga dziecku rozwijać jego talent; zaspakajania dziecięce potrzeby i zainteresowania; wspieranie jego aktywność i kreatywność;
  • promuje ekologiczny, zdrowy i aktywny tryb życia dziecka i jego rodziny;
  • rozbudza zainteresowania z zakresu kultury i sztuki;
  • jest miejscem, w którym dzieci czuja się dobrze i bezpiecznie;
  • zapewnia dobrze zorganizowane i atrakcyjne zajęcia, wykorzystując odpowiednio dobrane, nowatorskie pomoce dydaktyczne; budynek i ogród przedszkola są wyposażone w odpowiedni sprzęt;
  • ujednolica oddziaływania wychowawcze–w partnerstwie z rodziną dziecka, w trosce o jego dobro.

Model absolwenta przedszkola-absolwent:

  • jest przygotowany do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami;
  • jest aktywny, dociekliwy, kreatywny i ambitny;
  • stara się zrozumieć otaczający go świat i wartości w nim panujące;
  • zna i ceni wartości kultury i sztuki;
  • dba o środowisko, rozumie jego znaczenie w życiu człowieka;
  • dba o swoje zdrowie i sprawność fizyczną;
  • potrafi zgodnie i efektywnie współpracować w zespole;
  • jest dobrze przygotowany do spełniania obowiązku szkolnego.
W oparciu o wyniki prowadzonej ewaluacji zostały sformułowane do osiągnięcia następujące cele główne:
  • dalsze, systematyczne diagnozowanie dziecięcych umiejętności, potrzeb i zdolności poprzez obserwacje dzieci, analizę wytworów ich działalności, z uwzględnieniem informacji uzyskanych od specjalistów z zespołów PPP (psychologa, logopedy, terapeuty) oraz nauczycieli-wychowawców, rodziców i opiekunów dzieci;
  • odkrywanie i stymulowanie wielorakich, indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem naturalnej dziecięcej
    aktywności i umiejętności rozwiązywania problemów;
  • rozwijanie zainteresowań kulturą i sztuką–dziecko widzem i aktorem;
  • stwarzanie warunków do pośredniego i bezpośredniego poznawania życia w różnych ekosystemach;
  • rozwijanie otwartości, kreatywności i ciekawości badawczej;
  • promowanie zdrowia, zachowań proekologicznych i aktywności ruchowej;
  • kształcenie umiejętności współdziałania, empatii, zaradności i wiary we własne możliwości oraz wyrażania swoich emocji w sposób adekwatny do
    sytuacji;
  • efektywne angażowanie rodziców do realizacji zadań określonych w Koncepcji, z jednoczesnym ich wspomaganiem w wychowaniu dzieci;
  • systematyczne wzbogacanie bazy dydaktycznej placówki (pomoce dydaktyczne, wyposażenie przedszkola i ogrodu), umożliwiające rozwijanie
    wszystkich zdolności ujawnianych przez dzieci.

Wykorzystując teorię inteligencji wielorakiej Howarda Gardnera, niniejsza Koncepcja zakłada, że każde dziecko jest inne, ma swoje mocne i słabe strony, zaś wszelkie rodzaje zdolności ujawnianych przez poszczególne dzieci są równie cenne i należy je rozwijać.