Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Koncepcja

Najważniejszy cel funkcjonowania PM nr 1 w Ozorkowie:

Głównym celem wychowania przedszkolnego w PM nr 1 w Ozorkowie jest wspomaganie całościowego rozwoju każdego dziecka. Wsparcie to udzielane jest poprzez opiekę, wychowanie i nauczanie – uczenie się, co ułatwia dziecku odkrycie własnych możliwości, sensu działania oraz nabywania doświadczeń na drodze prowadzącej do takich wartości, jak: prawda, dobro i piękno. W wyniku udzielania takiego wsparcia, przedszkolak osiąga dojrzałość do podjęcia nauki w szkole podstawowej. 

Cel wychowania i edukacji przedszkolnej podkreśla podmiotowe podejście do dziecka. Dziecko jest bowiem człowiekiem, który ma swoją, określoną tożsamość i pełne prawo do odmienności oraz dąży, za pomocą rozmaitych form aktywności nie tylko do gromadzenia doświadczeń, ale przede wszystkim do samodzielnego ich tworzenia. Zgodnie z powyższym założeniem, nauczyciel patrzy na dziecko poprzez pryzmat osoby, która:

  • gromadząc różne doświadczenia, poznaje siebie, swoje preferencje, oczekiwania i samodzielnie szuka drogi do osiągnięcia swoich celów;
  • próbuje odszyfrować, w czym uczestniczy i angażować się, wpływając na przebieg i efekty podjętych działań;
  • dąży do poczucia sprawstwa, czyli poczucia tego, że ma swój udział w przebiegu zdarzeń;
  • poznaje konsekwencje podjętych przez siebie działań oraz, co za tym idzie - bierze za nie pełną odpowiedzialność;
  • w komunikacji z innymi oswaja się z obowiązującymi normami, zasadami i na ich podstawie tworzy swój, własny system wartości.

Główne zadania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze na rok szkolny 2024/2025:

  • podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia psychologiczno-pedagogicznego obejmującego wszystkie dzieci w przedszkolu;
  • organizacja wychowania zmierzającego do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji;
  • wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie;
  • tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo;
  • kształtowanie u dzieci zdrowych nawyków żywieniowych, a także promowanie aktywności ruchowej;
  • rozwijanie postaw patriotycznych związanych z tożsamością kultury narodowej;
  • rozbudzanie uczucia miłości i przywiązania do ziemi ojczystej;
  • przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne;
  • tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
  • respektowanie przyjętego w przedszkolu Kodeksu Praw i Obowiązków Dziecka, Rodzica i Nauczyciela, w tym zasad obowiązujących w każdej grupie wiekowej;
  • wspomaganie rozwoju dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb – we współpracy ze specjalistami zespołów PPP i rodzicami.
  • pedagogizacja rodziców – zgodnie z ich potrzebami dotyczącymi wiedzy nt. rozwoju i wychowania dziecka przedszkolnego;
  • pozyskiwanie sponsorów na rzecz przedszkola.