Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Koncepcja

Najważniejszy cel funkcjonowania PM nr 1 w Ozorkowie:

Głównym celem wychowania przedszkolnego w PM nr 1 w Ozorkowie jest wspomaganie całościowego rozwoju każdego dziecka. Wsparcie to udzielane jest poprzez opiekę, wychowanie i nauczanie – uczenie się, co ułatwia dziecku odkrycie własnych możliwości, sensu działania oraz nabywania doświadczeń na drodze prowadzącej do takich wartości, jak: prawda, dobro i piękno. W wyniku udzielania takiego wsparcia, przedszkolak osiąga dojrzałość do podjęcia nauki w szkole podstawowej. 

Cel wychowania i edukacji przedszkolnej podkreśla podmiotowe podejście do dziecka. Dziecko jest bowiem człowiekiem, który ma swoją, określoną tożsamość i pełne prawo do odmienności oraz dąży, za pomocą rozmaitych form aktywności nie tylko do gromadzenia doświadczeń, ale przede wszystkim do samodzielnego ich tworzenia. Zgodnie z powyższym założeniem, nauczyciel patrzy na dziecko poprzez pryzmat osoby, która:

  • gromadząc różne doświadczenia, poznaje siebie, swoje preferencje, oczekiwania i samodzielnie szuka drogi do osiągnięcia swoich celów;
  • próbuje odszyfrować, w czym uczestniczy i angażować się, wpływając na przebieg i efekty podjętych działań;
  • dąży do poczucia sprawstwa, czyli poczucia tego, że ma swój udział w przebiegu zdarzeń;
  • poznaje konsekwencje podjętych przez siebie działań oraz, co za tym idzie - bierze za nie pełną odpowiedzialność;
  • w komunikacji z innymi oswaja się z obowiązującymi normami, zasadami i na ich podstawie tworzy swój, własny system wartości.

Główne zadania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze na rok szkolny 2025/2026:

  • doskonalenie procesu edukacyjnego oraz dostępności i jakości wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dla wszystkich dzieci w przedszkolu;
  • kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji;
  • wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby socjalizacji w przedszkolu;
  • kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych, wspieranie aktywności fizycznej dzieci;
  • propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej;
  • kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych;
  • przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne;
  • przestrzeganie przyjętego w przedszkolu Kodeksu Praw i Obowiązków Dziecka, Rodzica i Nauczyciela, w tym reguł obowiązujących w każdej grupie przedszkolnej;
  • wspomaganie rozwoju dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb (praca z dzieckiem zdolnym, praca z dzieckiem z trudnościami) – we współpracy ze specjalistami zespołów PPP i rodzicami;
  • podnoszenie kultury pedagogicznej rodziców poprzez artykuły, ulotki, plakaty, prezentacje, spotkania warsztatowe;
  • poszukiwanie sponsorów na rzecz placówki przedszkolnej (rzeczowych i finansowych).