Wiewiórki
Grupa dzieci 3,4-letnich "Wiewiórki":
- nauczycielki: mgr Iwona Świątkiewicz, mgr Anna Barylska;
- woźna oddziałowa-Paulina Kamińska
Tematy na miesiąc-październik:
- Złota jesień wokół nas.
- Co w sadzie dojrzewa?
- Świat wynalazków.
- Szaro, buro i ponuro.
- Przedstawienie czas zacząć.
"Iron Man i super ekipa. Laboratorium odkrywców"- udział w ogólnopolskiej akcji edukacyjnej.
"Iron Man i super ekipa. Laboratorium odkrywców"- udział w ogólnopolskiej akcji edukacyjnej.
We wtorek „Wiewiórki” wzięły udział w zajęciach w ramach akcji „Iron Man i super ekipa. Laboratorium odkrywców".Na początku nauczyciel przedstawił dzieciom ideę akcji oraz postacie z drużyny Iron Mana. Dzieci dowiedziały się, że tego dnia same wcielą się w rolę odkrywców i przeprowadzą prawdziwe eksperymenty...
Zabawy ze światłem
Zabawy ze światłem
W czwartek dzieci wzięły udział w zajęciach pod hasłem „Zabawy ze światłem”. Wykorzystywały świetlne patyczki do tworzenia różnorodnych kompozycji. Dzieci ćwiczyły z patyczkami, tańczyły i uczestniczyły w zabawach matematycznych, rozwijając przy tym koordynację wzrokowo-ruchową...
Sensoryczne zabawy z owocami
Sensoryczne zabawy z owocami
Podczas zajęć dzieci bawiły się owocami, poznając je wszystkimi zmysłami. Rozpoznawały owoce za pomocą dotyku, sprawdzając ich fakturę, wielkość i ciężar. Brały udział w zabawach zapachowych- z zasłoniętymi oczami odgadywały owoce po zapachu, a także w zabawach smakowych, próbując różnych owoców i określając ich smak.
Warzywne zabawy.
Warzywne zabawy.
W ostatnim tygodniu wrześniowych zajęć dzieci miały możliwość poznania różnych warzyw. Oglądały je, dotykały, wąchały i zgniatały, co stało się ciekawym doświadczeniem sensorycznym. Dzięki zabawie rozwijały swoje zmysły, uczyły się rozpoznawać kształty, kolory i zapachy warzyw...
Zabawy z użyciem szarego papieru.
Zabawy z użyciem szarego papieru.
Podczas zajęć porannych dzieci brały udział w zabawach z użyciem szarego papieru. Zgniatały go w dłoniach, słuchały odgłosów powstających przy zgniataniu oraz tworzyły różne formy. Papier zgniatały także stopami, co dodatkowo dostarczyło im wielu wrażeń dotykowych. Ćwiczenia te rozwijały sprawność manualną...
Spacer na skrzyżowanie.
Spacer na skrzyżowanie.
Podczas spaceru dzieci dotarły do pobliskiego skrzyżowania, gdzie mogły w praktyce zastosować wiedzę zdobytą na zajęciach. Przechodziły przez pasy, pamiętając o zasadach bezpieczeństwa – zatrzymywały się, rozglądały i ostrożnie przechodziły na drugą stronę ulicy.
