Programy
Hasła programowe do realizacji w roku szkolnym 2023/2024:
- Aktywność ruchowa-potrzebna i zdrowa.
- Jemy zdrowo i kolorowo.
W pracy z dzieckiem w roku szkolnym 2023/2024 wykorzystywane są następujące programy edukacyjne:
- Samodzielne wszechstronne szczęśliwe-program wychowania przedszkolnego, Monika Chludzyńska, Agata Kacprzak-Kołakowska, Anna Kucharczyk, Anna Pawłowska-Niedbała, Marta Pietrzak, Agata Smoderek, Nowa Era;
- Rozwój- Wychowanie- Edukacja- program wychowania przedszkolnego, Anna Stalmach- Tkacz, Karina Mucha, Nowa Era;
- Program wychowania przedszkolnego, Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo, MAC.
Programy autorskie dopuszczone do realizacji w roku szkolnym 2023/2024:
- „Świat wartości dziecka”–program wychowawczy PM Nr 1 w Ozorkowie;
- "Świat emocji przedszkolaka"-program własny z zakresu edukacji emocjonalnej autorstwa mgr Malwiny Pietrzak i mgr Iwony Pietruszewskiej;
- „Happy English-język angielski już w przedszkolu”-program własny mgr Katarzyny Świątkiewicz (modyfikacja) w ramach zajęć z języka angielskiego we wszystkich grupach wiekowych;
- "Roztańczone przedszkolaki"- zajęcia muzyczno-rytmiczne oraz elementy chóru autorstwa mgr Anny Kowalczyk.
Innowacje pedagogiczne w roku szkolnym 2023/2024:
- "Mam sprawne rączki"- autorstwa mgr Agnieszki Dobrosielskiej. Innowacja realizowana jest w grupie dzieci czteroletnich ("Motylki"),
- "Skuteczne zdziwienie. Wyzwalająca myślenie nauka czytania"- autorki: dr. hab. Prof UŁ Monika Wiśniewska - Kin , mgr Weronika Kisiel oraz ilustratorka Marta Ignerska. Innowacja realizowana jest w najstarszej grupie wiekowej ("Skrzaty") przez mgr Iwonę Świątkiewicz oraz mgr Malwinę Pietrzak.
Metody i formy pracy:
W codziennej pracy z dzieckiem wykorzystywanych jest szereg metod wychowania i nauczania oraz nowatorskie formy pracy m.in.:
- pedagogika zabawy-zabawy i gry integrujące grupę,wyzwalające aktywność;
- metoda W. Sherborne-ćwiczenia gimnastyczne pozwalające dzieciom na poznanie swojego ciała i orientację w przestrzeni;
- metoda K. Orffa i R. Labana-zabawy polegające na rozwijaniu wrażliwości słuchowej i koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej;
- metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz;
- elementy modelu naturalnej nauki języka;
- elementy metody I. Majchrzak i G. Domana;
- techniki twórczego myślenia;
- elementy metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej;
- elementy kinezjologii edukacyjnej;
- elementy integracji sensorycznej.