"Co jeść, aby być zdrowym?" - zajęcia kulinarne w grupie "Pszczółek".
Wstępem do zajęć porannych było wyszukanie przez dzieci kart pracy, które wykonali Ich Rodzice podczas warsztatów zdrowego odżywiania w dniu poprzednim. Dzieci poradziły sobie z tym zadaniem bez problemu i były ogromnie zaskoczone, że Rodzice również brali udział w zajęciach o zdrowiu. Kolejnym punktem zajęć było nazwanie i opisanie owoców oraz warzyw, które dzieci miały tego dnia przynieść do przedszkola. Dodatkowo, przedszkolaki brały udział w zabawie z segregowanie, utrwalając sobie fakt, że przedmioty można segregować wg różnych aspektów. Z tym zadaniem także poradziły sobie bez najmniejszego problemu. Przed samym śniadankiem na naszym parapecie samodzielnie stworzyły kącik zdrowej żywności, który pięknie prezentował się w dniu dzisiejszym. Po śniadaniu, dzieci wykonały kartę pracy, polegającą na uzupełnieniu znanej Piramidy zdrowego stylu życia, jednocześnie ucząc się odczytywać znane im wyrazy. Niezwykłą niespodzianką były dziś również zajęcia kulinarne, których głównymi bohaterami były warzywa, pełniące funkcje tarczy w naszym organizmie. Dzieci z łatwością rozwiązały zagadkę, że chodzi o cebulę i czosnek, które mają właściwości przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe i przeciwzapalne oraz wspomagają naszą odporność. Z początku dzieci niechętnie podchodziły do tych warzyw, ze względu na specyficzny zapach i to, że są to raczej warzywa, których dzieci unikają. Ale ... tak naprawdę, wszystko zależy od formy zaproponowania dzieciom produktu. Z dwóch ząbków czosnku, dzieci samodzielnie wykonały serek czosnkowy, który na kanapkach zniknął w okamgnieniu i dzieci bardzo chętnie sięgały po następne kanapeczki, jednocześnie będąc w szoku, jakie to jest smaczne. Przy okazji jest też bardzo zdrowe i jednocześnie przygotowane samodzielnie przez dzieci. Z cebuli natomiast, przedszkolaki wykonały zdrowy, domowy, naturalny syrop z dodatkiem cukru i miodu, który postawiony został na parapecie, by cebula puściła soki. Oczywiście będzie dostępny do degustacji przez chętne dzieci w dniu następnym. Po pracy warsztatowej, dzieci zaproszone zostały na zdrowy poczęstunek w postaci ich ulubionych warzyw i owoców, które przynieśli ze swoich domków a także czystą, naturalną wodę. W ten sposób dzieci w sposób praktyczny utrwaliły, co należy jeść, aby zachować zdrowie. Zajęcia kulinarne to też uwielbiane i wyczekiwane przez dzieci zabawy, które je angażują i sprawiają, że dzieci czują sprawczość swoich działań a przy okazji, często nieświadomie dają wzór swoim rówieśnikom i zachęcają je do próbowania nowych smaków a rola nauczyciela ogranicza się jedynie do podsuwania sugestii, propozycji, zachęcania. W efekcie całe zajęcia w rzeczywistości są prowadzone przez dzieci.