Ogólnopolski Program - "Kodowanie na dywanie" - "Kochana Babciu, Kochany Dziadku".
Głównym celem zajęć było: kształtowanie umiejętności logicznego myślenia i dłuższego skupienia uwagi a także współpracy w parach i utrwalenie liter oraz cyfr. Na początku dzieci w parach kolorowały pola wg kodu. W ten sposób otrzymały litery, które rozpoczynają wyrazy - Babcia i Dziadek, a to z kolei był temat dzisiejszych zajęć. Następnie młodsze dziewczynki posegregowały nam obrazki wg kategorii: ludzie, przedmioty, litery. Młodsi chłopcy ułożyły w szereg obrazki, przedstawiające cykl życia mężczyzny, a młodsze dziewczynki cykl życia kobiety. Niedługo później rozmawialiśmy o tym, czym się bawiła babcia i dziadek, gdy byli w naszym wieku oraz o tym, jakie sprzęty były kiedyś w naszych domach. Starsze dziewczynki ułożyły w szereg dawne sprzęty, określając jednocześnie, do czego one służyły. Starsi chłopcy dopasowali do nich nowoczesne urządzenia, tworząc w ten sposób pary obrazków. Kilka chwil później, przeanalizowaliśmy sobie wyraz - Babcia, dzieląc go na sylaby i głoski a starsze dziewczyny samodzielnie ułożyły napis z liter. Z kolei starsi chłopcy ułożyli napis - Dziadek, podczas gdy pozostałe dzieci dzieliły ten wyraz na sylaby i głoski. Na zakończenie zajęć, powróciliśmy do współpracy w parach i szukaliśmy drogi w labiryncie w ten sposób, by zebrać po drodze serduszko. Chętne dzieci po zajęciach, pozostały przy stoliczkach, by powtórzyć zdobyte wiadomości i pobawić się, przy wykorzystaniu kolorowych kart obrazków i liter. Takie zajęcia sprawiają, że dzieci się angażują, ćwiczą umiejętność logicznego myślenia i uczą się pracować razem oraz wzajemnie się wspierać. Te umiejętności z pewnością przydadzą im się w szkole.