"Opowieść o słodyczach".
Na początku przedszkolaki wysłuchały bajki kamienia o słodyczach,a następnie rozmawiały na temat jej treści. Zgodnie doszły do wniosku, że przekąski należy wybierać mądrze, ponieważ częstotliwość oraz ilość ich spożywania wpływa na nasze zdrowie. Po tej rozmowie, wyobraziliśmy sobie dzieci, które często sięgają po słodkie/słone przekąski. Dzieci zgodnie zwróciły uwagę na następstwo takiego zachowania i podkreśliły, że prowadzi to do tego, że czujemy się źle, jesteśmy smutni, mogą nam wypadać ząbki i stajemy się otyli. Zapytani, co możemy zrobić, wspólnie stwierdziły, że musimy podjąć ważną decyzję o zmianie stylu życia, czego następstwem jest częste sięganie po smaczne i zdrowe przekąski. Efektem takiej zmiany byłoby polepszenie samopoczucia, radość, spadek wagi i zdrowsze zęby. Te wnioski były wstępem do zaproszenia dzieci do twórczej pracy, by zespołowo stworzyć opowieść o niezdrowych przekąskach i w ten sposób nauczycielka podzieliła grupę na 4 zespoły. Każdy zespół miał inną część opowiadania. Pierwszy zespół rysował dzieci objadające się słodkimi/słonymi przekąskami. Drugi zespół rysował dzieci, które długotrwale i często sięgają po takie przekąski. Trzeci zespół rysował dzieci, które postanowiły zmienić styl życia i postanowiły zastąpić słodkości oraz słone przekąski na ich zdrowsze zamienniki, a czwarty zespół miał za zadanie narysować dzieci, które systematycznie i długotrwale sięgają po zdrowe przekąski. To zadanie sprawiło "Pszczółkom" wiele radości i wpłynęło na rozwój ich kreatywności oraz stworzyło okazję do ćwiczenia motoryki małej. Każde dziecko mogło narysować swoją wizję danej części opowiadania. W ten sposób powstały ciekawe prace plastyczne, które ułożone w rzędach na tablicy dla Rodziców, ukazały nam wielowymiarową, realistyczną opowieść w wykonaniu dzieci. Efektem wykonania tego zadania było utrwalenie wiadomości zdobytych podczas zajęć edukacyjnych o tematyce prozdrowotnej a także zachęcenie do zwrócenia uwagi na to, co jemy i w jakich ilościach. Dzieci zrozumiały, że dokonywanie wyborów żywieniowych na realny wpływ na nasze zdrowie a skutki sięgania po zdrowe/niezdrowe produkty pojawiają się bardzo szybko. Atrakcyjnym zwieńczeniem pracy był udział przedszkolaków w poznanej wcześniej zabawie muzyczno-ruchowej "Płyną statki z bananami", tym razem z wykorzystaniem małych, kolorowych piłeczek.