Popołudniowe zabawy sportowe (cd.) oraz zajęcia z "Literkowymi kodowankami".
Przed zajęciami, dzieci samodzielnie podzieliły się na dwa, jednakowo liczne zespoły, odliczając do dwóch, a następnie brały udział w poniższych konkurencjach sportowych:
- taniec na gazecie;
- bieg po prostej do pachołka z kulką utworzoną z gazety i rzut do celu;
- bieg slalomem z kostką piankową;
- "kret" - przechodzenie w tunelu;
- drużynowe skoki w dal;
- wyścig w parach z balonem;
- bieg z piłką slalomem w dwie strony.
Podczas tych zabaw ćwiczyliśmy umiejętność słuchania i rozumienia złożonych poleceń, dłuższego skupienia uwagi oraz współpracę w grupach. W ten sposób zachęcamy dzieci do aktywności ruchowej oraz integracji. Podkreślamy, iż w takich zajęciach liczy się przede wszystkim dobra zabawa, wykazane chęci, zaangażowanie oraz poprawność wykonania zadań. Warto podkreślić, iż dzieci bardzo chętnie brały udział w zaproponowanych aktywnościach i wykazały się dużym zaangażowaniem oraz dbałością o prawidłowe wykonanie zadań.
Po zabawach sportowych, dzieci w parach przy stolikach, układały i odczytywały zakodowane wyrazy. Dzięki temu młodsze dzieci uczą się od starszych, a wykonanie zadania okazuje się całkiem łatwe, szczególnie, gdy jest utrwalane.